Kjempesuksess for Motorsykkelens Uke 2021: Mye dekning, aktive forhandlere, importører, klubber og foreninger samt motorsyklister på digitale flater

Kenneth Nordahl-Pedersen
Motorsykkelens Uke 2021 ble en kjempesuksess. I løpet av en uke har nyheter om MC i alle former blitt distribuert digitalt i alle MC-kanaler i den hensikt å kick-starte MC sesongen. Vi ser også at mange forhandlere har benyttet uken til å lansere nye og bedre digitale løsninger. Et godt eksempel er Speed Motorcenter i Sandefjord. I helgen ble nye nettsider og ny nettshop lansert. Erling Sande AS og Suzuki var nok den mest kreative i år. De fikk rett og slett fløyet inn en Hayabusa fra Japan og kunne dermed vise den frem på torsdag, fredag og lørdag under Motorsykkelens Uke 2021.
Morten Gjestad blir intervjuet av Bikelife Norge teamet. Se link til YouTube videoen nedenfor tekst.

Spektakulært av Suzuki
– Erling Sande AS og Suzuki var nok den mest kreative i år. De fikk rett og slett fløyet inn en Hayabusa fra Japan og kunne dermed vise den frem på torsdag, fredag og lørdag under Motorsykkelens Uke 2021 – se YouTube video link eller nede i artikkelen. Videre var lanseringen av Hubriding.no hvor en rekke nye kjøreruter over hele landet nå blir lagt inn i Hubriding.no systemet, sier Bjørn Richard Johansen som har vært initiativtaker til Motorsykkelens Uke.

Odd Terje Døvik, styreleder, NMCU

– Det har virkelig vært artig å følge med alt motorsykkelstoff som har blitt lagt ut i løpet av denne uken, sier Odd Terje Døvik som er styreleder for NMCU. Nå har vi varmet opp til sesongen og jeg tror vi alle nå gleder oss enda mer til at våren og MC-sesongen kommer, sier han. Han åpnet uken gjennom intervjuet du ser linken til i setningen foran.

En ny Suzuki Hayabusa ble fløyet inn fra Japan av Erling Sande AS.

– Den nye Hayabusa skal visstnok bringe frem en kjøreglede få har opplevd med en landeveismotorsykkel. Det var umulig å kjøre Hayabusa uten å glise bredt bak visiret, sier Morten Gjestad. Han er utrolig stolt over den oppmerksomhet de fikk under Motorsykkelens Uke. Gjestad er salgs- og produktsjef 2 hjuls avdelingen hos Erling Sande AS. (Full internasjonal pressemelding med alle detaljer kan du lese her: GSX1300RRQM2_Press_Information).

Terje Bredal i midten her.

Speed med nye nettsider
– Vi er veldig stolt over at våre nye nettsider og nye nettshop nå er oppe å kjøre, sier Terje Bredal som er styreleder og eier av Speed Motorcenter i Sandefjord.

Flotte nye nettsider er lansert av Speed MC i helgen og markerte dermed et godt eksempel å en god digital avslutningen på Motorsykkelens Uke.

Vi har jobbet med planleggingen og tilretteleggingen av nettsidene i lengere tid, og det passet fint å avslutte Motorsykkelens Uke 2021 med å få de lagt ut i helgen. Han er også leder for Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF) som består av mange SMB bedrifter over hele Norge. En rekke andre aktører lanserte også ny digital satsing. Som blant annet Yamaha Vinterbro AS i Oslo.

Fra Venstre: Rune Almestrand selger, Stine Svenkerud personal- og markedsansvarlig, Rune Ludvik Johansen salgssjef, Aagot Almestrand er daglig leder. Per Almestrand er styreleder. Næringssjef Tor Rullestad i Ringsaker Kommune. og ordfører Anita Ihle Steen i Ringsaker kommune helt til høyre i bildet.

Ordfører på besøk
Tilsvarende positive historier hører vi fra forhandlere, importører og andre samarbeidspartnere i forbindelse med Motorsykkelens Uke. MC Huset Nydal AS i Ringsaker ved Hamar og Motor Teknikk AS i Kristiansand benyttet også muligheten til å invitere ordfører og næringssjef til å besøke butikken.

Jan Oddvar Skisland (Ap) på en motorsykkel i forbindelse med besøket hos Motor Teknikk AS. Næringssjef Geir Askvik Haugum i bakgrunnen sammen med daglig leder Christian Høye-Jonassen og salgssjef Morten Lauvås. Foto: Ingrid Eidevik/MCavisa

– Vi har stor tro på 2021 sesongen. Og dagens besøk av ordfører og næringssjef var utrolig nyttig og hyggelig. Besøket gikk kjempebra. Det var stor stemning hele dagen, her i butikken forteller Christian Høyer-Jonassen til Reitwagen.no. Han er daglig leder for Motor Teknikk AS.

Bjørn Richard Johansen (venstre), redaktør og initiativtaker til etablering av Reitwagen.no. Her sammen med Herman Ronaas (høyre), District Manager i Harley-Davidson Nordic.

Koordinering er nøkkel til suksess
– Motorsykkelens Uke har blitt planlagt som et felles prosjekt gjennom høsten og frem til lanseringen rundt nyttår. Nå har vi fått med oss mange erfaringer slik at vi ved Motorsykkelens Uke 2022 kan gjøre dette enda bedre, sier Morten Gjestad i Erling-Sande AS, som har koordinert uken sammen med Herman Ronaas i Harley-Davidson Nordic og Bjørn Richard Johansen i Reitwagen.no.

Tanja Stauning, Service Manager hos Honda i Norge og Per Anton Vinje, adm. direktør i Kellox som importerer Honda i Norge.

– Det er veldig hyggelig at dette ble så bra. Videre har vi sett et stort engasjement i det digitale rom rundt om tema motorsykkel, sier Per-Anton Vinje som er adm. direktør for Kellox AS  i Norge. De er importører av Honda som er en av landets mest populære MC-merker. Videre er han styreleder i Motorsykkelimportørenes Forening, MCF som omfatter alle de store MC-merkene som selges i Norge. Kellox og Honda har som de andre importørene vært svært aktive med informasjonsdeling under Motorsykkelens Uke.

Logo for 2022 er klar!

Logo for 2022 er klar
– Kalenderinvitasjon for Motorsykkelens Uke 2022 er lagt ut, slik at vi får mulighet til å samle mange interesserte gjennom hele kalenderåret, sier Herman Ronaas. Det er også en kanal vi kan bruke å dele viktige oppdatering som dermed når alle som vi vet er interessert. Motorsykkelens uke 2022 vil også foregå noen uker før MC-Messen 2022, slik at det garantert vil bli mye informasjon om den i neste års Motorsykkelens Uke. Så har vi god tid å planlegge den i samarbeid og dialog med alle involverte, understreker Ronaas.

ATL, Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund, inviterte til eget seminar for MC-interesserte underveis i Motorsykkelens Uke 2021.

Motorsykkelens Uke
Motorsykkelens Uke har som formål å kick-starte MC-sesongen. Det er en uke med fokus på informasjonsdeling om viktige MC-tema i mediene og på sosiale medier. Inviterte og involverte i prosjektet er Norges Motorcykkel Union (NMCU), Norges Motorsportforbund (NMF) som er en del av Norges Idrettsforbund, Motorsykkelimportørenes Forening (MCF) som importerer alle de store mc-merkene i Norge, Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF), som organiserer landets MC-faghandlere, Trygg TrafikkNAF og NAF MCKNA – Kongelig Norsk Automobilklubb som bl.a. eier og pusser opp MC-bransjens viktigste treffsted utenfor Oslo; TyrigravaWIMA – nettverket for damer på MC, The Litas, en åpen kjøregruppe for kvinner på MC, Motorsykkelsiden på Facebook med over 50.000 følgere, Autoriserte Kjøreskolers Landsforbund, ATL, og Trafikkforum som organiserer landets førerskoler/opplæring, MC-Messa 2022 – Norges VaremesseHubriding.noStraand Hotel/De Historiske Hotel og spisesteder i Norge og nyhetsportalen Reitwagen.no og Motor24.noMC-Avisa, som er Norges største og eldste motorsykkelmagasin, er mediepartner for Motorsykkeluken 2021.

Leder i NAF MC Oslo, May Liss Urang er en av de som har vært intervjuet i mange kanaler denne uken.

 

Share via
Send this to a friend