Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til brj@firsthouse.no

Følg oss på sosiale medier!

Yamaha lanserer 2022 WR-modeller med teknologi fra merkets motocross-sykler

Kenneth Nordahl-Pedersen
Yamahas endurosykler WR250F og WR450F blir stadig mer teknisk avanserte med høydepunkter som et unikt motordesign med snudd topp, og telefon-appen Power Tuner som gjør at man kan endre motorinnstillingene fra telefonen.

Det fremoverrettede innsuget og bakovervendte eksosløpet skal gi bedre innsugseffektivitet og bedre effekt, men også mer sentralisert masse. Den bakoverskrånende sylinderen og et eksosanlegg som er ført tett rundt motoren bidrar til sentralisert vekt.

På chassis-siden kan WR250F og WR450F skilte med lette alu-rammer og en hastighetssensitiv KYB-gaffel.

Til 2022 har WR250F gjennomgått en stor motor- og chassisoppgradering med teknologi fra sykkelen som har utmerket seg i 250 cc motocross-klassen i 2021. Ramme og bremser er oppdatert på begge modellene.

 

Sterkere motor i WR250F

2022 WR250F har el-start og er utstyrt med en væskekjølt 4-takts motor som er betydelig oppgradert med løsninger fra YZ250F.

En ny topp skal gjøre 2022 WR250F mye sterkere i mellom- og toppregisteret. Motorens fremovervendte innsug har også nye kanaler, og sammen med et bredere luftinntak skal dette nye designet sørge for en overlegen luftstrøm og høyere forbrenningseffektivitet og dermed økt effekt gjennom hele turtallsområdet.

En styremontert bryter gjør det mulig åvelge mellom to forhåndsprogrammerte moduser for motoreffekt mens du kjører, og Power Tuner-appen gir deg mulighet for ytterligere justeringer.

Oppdaterte bremser

Bremsekraft er like viktig som motorkraft, og 2022-utgaven av WR-modellene er utstyrt med lettere og kraftigere bremsoppsett. Foran sitter det nå en 30 % stivere frontkaliper med stempler med større diameter på 25,4 mm og en ny 270 mm skive. Nye bremseklosser har et 25 % større anleggsflate enn det forrige systemet.

 

Nytt multifunksjonsdisplay

Instrumentpanelet – som ikke lenger inneholder instrumenter men digital informasjon – er av TFT-typen, og viser i standard modus speedometer, klokke, stoppeklokke og to triptellere. I race-mode viser displayet viktig informasjon som trengs under enduro, for eksempel gjennomsnittshastighet, stoppeklokke og tripteller. Det er også en forbruksmåler for bensin, samt drivstoff- og motorvarslingslys.

 

Del denne artikkelen på sosiale medier

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on tumblr
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend