Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til brj@firsthouse.no

Følg oss på sosiale medier!

Nyhetsslipp fra Yamaha

Kenneth Nordahl-Pedersen
I forbindelse med EICMA-messa i Milano avduker Yamaha en rekke oppdaterte modeller denne uken. Vi oppsummerer med et lite sammendrag; MT-10 SP, Tenere 700 Rally, XSR 700, og de rene banemodellene R6 Race og R6 GYTR.

MT-10 SP

Yamaha viser flere oppdaterte modeller i forbindelse med EICMA-messa denne uken. Vi ser litt nærmere på noen av dem, og begynner med den hotteste nyheten – en kraftig oppdatert MT-10 SP. Dette er flaggskipet i MT-serien, og den aller grommeste er SP-versjonen. Her er det ikke spart på så mye annet enn det som er overflødig. Designet er minimalistisk, men komponentene er av høy klasse. Både foran og bak finner vi semi-aktive fjæringssystemer fra Öhlins som automatisk justeres etter gjeldende kjøreforhold. Man kan selvsagt også overstyre all automatikk og stille inn demperne etter egne preferanser. Vi har nylig omtalt den oppdaterte MT-10 i en egen sak.

Flaggskipet i MT-serien, MT-10 SP.

 

XSR 700 XTribute

Vi har tidligere omtalt den omdaterte XSR 900, og nå følger 700-utgaven. Den får imidlertid en langt mer beskjeden oppdatering enn storebroren. Designet er i hovedsak likt som før, men man har gjort nødvendige moderniseringer som LED-lys og oppdatert instrumentering.

Mange vil kanskje finne den nye scrambler-versjonen XTribute den mest spennede. Inspirasjonen er Yamahas egen legendariske XT 500, anno 1981. Vi liker den, og gleder oss til å prøve den på grus. Flere bilder i galleriet under.

Inspirert av ikonet XT 500 fra 1981.

 

 

R6 RACE og R& GYTR

Dersom du liker banekjøring og ønsker deg en ferdig rigget racer, eller en trackday-sykkel laget for formålet, tilbyr Yamaha et godt alternativ. R6 er tatt ut av programmet som registrerbar modell. Fra 2022 fås den bare som ren bane-/løpssykkel. Ingen speil, skiltholder, blinklys eller andre mindre essensielle deler når man kun skal kjøre på bane. Den enkleste versjonen er R6 Race, men det er ingenting å si på spesifikasjonene. Ønsker du en enda mer avansert og race-klar versjon velger du R6 GYTR. GYTR står for Genuine Yamaha Technology Racing, og er Yamahas egne originaldeler utviklet for racing. Med fem strake VM-titler i World SSP er det ingen tvil om potensialet til R6.

R6 GYTR leveres med ulakkerte kåper klar for profilering slik du selv vil ha den.

 

Les mer om Yamahas nyheter på deres nettsider.

Alle bilder: Yamaha

Del denne artikkelen på sosiale medier

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on tumblr
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend