Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til brj@firsthouse.no

Følg oss på sosiale medier!

Stor interesse for å være med som investor i DAAL. Norsk teknologi skal berike kjøreopplevelsen til millioner av motorsyklister

Bjørn Richard Johansen
Norsk teknologi skal berike kjøreopplevelsen til millioner av motorsyklister. Banebrytende teknologi for motorsyklister kan bli Norges neste globale eksportvare. DAAL Noise Control Systems AS utvikler i disse dager et høyteknologisk produkt for støyreduksjon i motorsykkelhjelmer og ruster nå opp for internasjonal skalering. – Vi har fått en pangstart på investeringskampanjen, som åpnet på rundt kr 2 millioner og passerte minstemålet vårt på kr 2,5 millioner allerede en time senere, forteller daglig leder Dag Loe i DAAL.
Det å få mindre støy i hjelmen er noe vi alle ønsker. DAAL jobber med å løse utfordringen.

DAAL Noise Control Systems AS jobber med Folkeinvest AS, som er et digitalt verdipapirforetak som tilrettelegger for investering i oppstartsselskap for å hente inn kapital til å fortsette utviklingen av sin støyreduksjonsteknologi for motorsykkelhjelmer. For å bli med som investor kan du se her på link.

Spennende dager for daglig leder Dag Loe i DAAL.

– Vi har fått en pangstart på investeringskampanjen, som åpnet på rundt kr 2 millioner kl.12 og passerte minstemålet vårt på kr 2,5 mill allerede en time senere, forteller daglig leder Dag Loe i DAAL.

DAAL utvikler i disse dager et høyteknologisk produkt for støyreduksjon i motorsykkelhjelmer og ruster nå opp for internasjonal skalering. Målet er at norsk teknologi skal berike kjøreopplevelsen til millioner av motorsyklister. Dermed kan banebrytende teknologi for motorsyklister bli Norges neste internasjonale eksportvare.

Vindtunnel testing av DAAL teknologien.

Norsk teknologi i italiensk hjelm
Ved bruk av aktiv støyreduksjon (ANC), har DAAL-teamet utviklet en teknologi som leverer betydelig reduksjon av vindstøy for motorsykkelførere, uten å forstyrre viktige trafikklyder som sirener og horn. I fjor inngikk Trondheimsbedriften DAAL NCS et utviklingsprosjekt med italienske Nolangroup med et felles mål om å implementere DAALs støydempende teknologi i Nolans MC-hjelmer.

Stort marked. Vi bruker hjelmen hver dag og lyd og lydopplevelsen vil bli bedre fremover med DAAL teknologien.

DAAL ble etablert i 2016 i Trondheim. Gründerne Dag Loe og Sigmund Birkeland har med sitt team utviklet en teknologi som spesifikt reduserer uønsket og farlig støy som oppstår inne i en motorsykkelhjelm under en kjøretur. Prototypen er testet og verifisert for hastigheter opp til 140 km / t. Produktet forventes å være tilgjengelig i markedet i 2021.

Dag Loe venstre og David Schecroun til høyre.

– Den enorme interessen vi har merket fra andre markedsaktører og motorsyklister, bekrefter at denne løsningen dekker et reelt behov, som har vært drivkraften bak det vi gjør fra dag én, sier Dag Loe, som ser lyst på neste fase for selskapet.– Verdens største motorsykkelmesse EICMA i Milano ble kansellert i år på bakgrunn av Korona, men vi satser på at det blir ekstra trykk neste år så vi kan markere vår inntreden i markedet med et brak, forteller Dag Loe i DAAL.

Et fotos fra utprøving av hjelmen med DAAL teknologien.

Trondheim som base
DAAL-teamet som har sine kontorer i hjertet av Trondheim, har tidligere taklet vindstøy på veitester i Italia og i flere vindtunneller. Det siste halvåret har de i tillegg samarbeidet med Ducati Trondheim om å teste produktet på norske veier. Ducati Trondheim er offisiell forhandler av DUCATI-sykler, tilbehør og verkstedtjenester. De deler lokaler med Autosport AS på Tungasletta 10 i Trondheim.

Sigmund Birkeland (venstre) og Alexander Thorstensen til høyre.

– Ved å ha en tett dialog med dyktige forhandlere i en testfase, får vi et innblikk i sluttbrukerens og bransjens behov samtidig som de blir gjort oppmerksom på vår verdi allerede før produktlansering. Nå som vi vet at teknologien fungerer i hjelm ute på veien, er vi klar til å erobre verden, sier Loe.

Benytter aktiv støydemping for en behagelig og sikker kjøretur
DAALs innovasjon vil gi motorsyklister sjansen til å kjøre på motorvei uten ubehaget av slitsom og potensielt skadelig vindstøy, som kan overstige nivået 110 dB i dagens tilgjengelige hjelmer. DAALs teknologi kombinert med den italienske hjelmprodusentens kommunikasjonsenhet N-Com gjør det også mulig for føreren å lytte til musikk eller snakke med andre i stillere omgivelser enn i dag.

Sigmund Birkeland til venstre og Dag Loe til høyre.

– Andre har prøvd og feilet, fordi de har forsøkt å tilpasse generiske støydemping løsninger fra andre bransjer til motorsykkelhjelmer. Lydbildet som oppstår i hjelm ved kjøring i fart er såpass komplekst, at man er nødt til å utvikle hele systemet spesifikt for dette, det har vi klart å gjøre, utdyper Loe.

Ønsker engasjerte eiere
I disse dager jobber DAAL med en kapitalutvidelse for å skalere bedriften. De ønsker både teknologidrevne og motorsykkelinteresserte investorer inn på eiersiden slik at de kan være med på å utvikle selskapet videre.

Gode kjøreopplevelser med mindre støy i hjelmen. Vi håper DAAL lykkes i sitt utrolig spennende prosjekt.

– Vi har verifisert teknologi og søker nå kapital for industrialisering av første produkt og posisjonering for salg med flere ledende hjelmprodusenter . Som eneste produsent av denne typen løsning ser vi muligheten for å ta store markedsandeler på kort sikt, og samtidig utvikle for å nå nye vertikaler på lang sikt. Vi går dermed inn i en uhyre spennende periode, som vil definere historien til alle som tar del i vår markedsinntreden, avslutter Loe.

Emisjonen på folkeinvest.no åpnet 14. oktober kl.12:00, hvor man kan tegne aksjer i DAAL for valgfritt beløp over kr 1 078. I denne runden skal det hentes mellom 2,5 til 7 millioner kroner totalt.

FOR MER INFORMASJON, TA KONTAKT:
DAAL NOISE CONTROL SYSTEMS AS

Finn ut mer om DAAL via Web, Facebook, og Instagram.

Del denne artikkelen på sosiale medier

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on tumblr
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend