Ducati presenterer den nye Multistrada V2, under mottoet «gleden av å reise hver dag»

Paal-Christian Hansen
Multistrada V2 er i følge produsenten den nye inngangsporten til Multistrada-universet: Behagelig, morsom å kjøre, allsidig og teknologisk avansert. Tosylindret. 5 kg lettere enn den forrige versjonen. Med forbedret ergonomi. Her er det bare å glede seg. Sykkelen kan du sikre deg hos en Ducati forhandler nær deg i fra november måned.


Ducati er endelig i gang med å presentere sine nyheter for 2022. På samme måte som i fjor, vil nyhetene bli introdusert løpende etter en fastsatt plan utover høsten. Først ut er den nye Multistrada V2, som i følge produsenten er «den ideelle sykkelen for å nyte hver tur, allsidig i daglig bruk og i byen, alltid med den sportslige og umiskjennelige stilen som kjennetegner enhver Ducati»

Ved utviklingen av denne modellen har de hatt fokus på ergonomi, vektreduksjon, motoroppdateringer og en serie oppgraderinger/forbedringer. Designet til Multistrada V2 er elegant og sporty på samme tid. Det er rene flater med den karakteristiske balansen mellom det viktige frontvolumet og slankhet og letthet i enden.

Vi har store forventninger til den nye V2 sier Torgeir Magnussen, som er eier og daglig leder av Ducati Eberg Motor i Trondheim. Den raskest voksende Ducati forhandleren i Norge.. Her sammen med mekaniker Christin Lingott.

Motor
Nye Multistrada V2 er utstyrt med en oppdatert 937 cc Testastretta 11 °. Den har fire ventiler per sylinder, er vannkjølt og leverer 113 hestekrefter. Motoren vedlikeholdsintervaller  med oljeskift hver 15. 000 km og ventilklaring hver 30. 000 km.

Av forbedringer på den nye motoren nevner Ducati særlig nye koblingsstenger, ny 8-skive hydraulisk clutch og en oppdatert girkasse som garanterer større flyt og presisjon ved giring. Den skal også gjøre inngangen til nøytral lettere.

Sykkelen vil også leveres i en 35 kW-utgave for A2-førere

Tobias Persson,, Brand Manager for Ducati i Sweden-Norway, gleder seg til å se mottakelsen i markedet for V2.

Hva er nytt?
Sykkelens chassis er opplyst å være smidig, med et 19 “forhjul som sikrer en jevn og behagelig tur. Den kan leveres med Ducati Skyhook Suspension EVO semi-aktivt fjæringssystem (standard på S-versjonen), som kan absorbere grovhet og ujevnheter i bakken og levere et ideelt oppsett av sykkelen. Dette er noe som forbedrer sikkerhet og komfort.

– Vi gleder oss til å få Ducati Multistrada V2 til Norge og Norden i november, sier Tobias Persson som er Brand Manager, Sweden-Norway til Reitwagen.no.

Det er gjort endringer med ergonomien til sykkelen, for å gjøre den mer komfortabel og mer intuitiv. Høyden er redusert til 830 mm. De har redesignet setet, som nå er smalere og mer kompakt mellom rytterens ben. Dette skal gjøre det lettere å nå ned til bakken, for kortere førere, i tillegg til at det bidrar til bedre sikkerhet når man står stille og gir økt selvtillit ved kjøring i lavere hastigheter.
I tillegg er det tilgjengelig et lavt sete og et senke-sett som reduserer sittehøyden til 790 mm.

Kjørestillingen er også endret med de nye fotpinnene som er arvet fra Multistrada V4, som sammen med en 10 mm økning i avstanden fra setet, sørger for en riktigere sittestilling også for høyere førere.

En annen viktig forbedring er reduksjonen i sykkelens vekt, som er 5 kg lettere sammenlignet med Multistrada 950.


Utstyrsnivå

Multistrada V2 er som standard utstyrt med en topp moderne elektronisk pakke som tilbyr alt du trenger for å kjøre komfortabelt og sikkert. Pakken inkluderer ABS Cornering, som bidrar til øket sikkerhet ved bremsing i svinger, Vehicle Hold Control, som gjør det enkelt å foreta bakkestart, Ducati Traction Control, de fire konfigurerbare ridemodusene (Sport, Touring, Urban, Enduro) og det nye Ducati Brake Light -systemet som ved plutselig bremsing automatisk aktiverer blinkingen av baklyset for å signalisere tilstanden til plutselig bremsing på riktig måte.


I S-versjonen får du i tillegg av Skyhook elektronisk fjæring, Cruise Control, full-LED frontlys utstyrt med Ducati Cornering Lights-funksjon som optimaliserer belysningen av kjørebanen. Du får også Ducati Quick Shift Up & Down, Hands Free -system og en 5 -tommers fargeskjerm.

Sykkelen kan leveres i den klassiske “Ducati Red” -fargen med svarte felger, tilgjengelig for både Multistrada V2 og Multistrada V2 S, sammen med den nye “Street Grey” -fargen med svart ramme og “GP Red” -felger, som bare kan bestilles for versjonen S.

Multistrada V2 kan leveres med to utstyrsnivåer. Essential er tilgjengelig for både Multistrada V2 og Multistrada V2 S, mens Travel (med sidevesker, oppvarmede håndtak og senterstøtte) kun kan bestilles for S -versjonen.


Når kommer den, og hva er prisen?

Multistrada V2 vil være tilgjengelig hos Ducati-forhandlere fra november 2021. Prismessig antar man at Multistrada V2 vil starte på rundt kr 204.000, og Multistrada V2 S på rundt kr. 219.000 Nok

Share via
Send this to a friend