Ducati med nye el-sykler for landevei og terreng

Paal-Christian Hansen
Ducati Futa er den første landeveissykkelen i Ducati E-Bikes-serien: en høyytelses e-vei for de som ønsker å trene, ha det gøy og tråkke til sitt fulle potensial. All Mountain MIG-S med en høyytelses Shimano EP8-motor. “Limited Edition”-versjonen av e-enduro TK-01RR


Ducati E-Bikes-prosjektet ble startet i 2019. Med den nye Ducati Futa har Ducati et komplett utvalg av el-sykler.

Ducati MIG-S
Sykkelen er en smidig, høyytelses og morsom All Mountain, som skal takle alle løyper og sikre maksimal moro i alle forhold. For 2022 har den elektriske terrengsykkelen fornyet design med ny sporty farge. MIG-S tar også et viktig skritt med en høyytelses Shimano EP8-motor.

Den nye Shimano EP8 er en lett motor (2,6 kg i vekt), som leverer opptil 85 Nm dreiemoment. Ved hjelp av Shimano E-tube Project App er det også mulig å tilpasse motorens karakter til dine behov selv via smarttelefonen trådløst.


Ducati MIG-S leveres med RockShox 35 RC gaffel og RockShox SuperDeluxe demper, som er justerbar og har en vandring på 150 mm foran og 140 mm bak. Girsystemet er et SRAM 12-girssystem. Bremsesystemet er et 4-stempels SRAM Guide T med 203 mm skiver. THOK e-plus-hjul på 29″ foran og 27,5″ bak er utstyrt med Pirelli Scorpion Enduro S-dekk foran og Pirelli Scorpion EMTB-S. Sykkelen leveres med et 630 Wh Shimano-batteri som er plassert lavt og sikrer et lavt tyngdepunkt og god stabilitet.


Ducati TK-01RR Limited Edition

Sykkelen sies å være en eksklusiv versjon av Ducati e-enduro, med sikte på å forbedre ytelse og handling.

Den leveres med Öhlins DH38 luftgaffel i motorsykkelstil med to plater (180 mm vandring) og Öhlins TTX fjærstøtdemper (170 mm vandring). Dette skal sikre god kontroll i nedoverbakke, samtidig som den gir god effektivitet i oppoverbakker. Med 11-trinns Shimano Di2 XT elektronisk gir, får man alltid rask og presis giring, mens Magura MT7-bremsene med 220 mm skiver foran og 203 mm bak er blant de kraftigste bremsene tilgjengelig på markedet. Crankbrothers Synthesis-hjul (29″ foran, 27,5″ bak) med karbonfelger med variabel tykkelse bidrar til å forbedre presisjonen ytterligere, og gir et utmerket vekt/styrke-forhold. Oppsettet inkluderer også et Renthal karbonstyre, en Fizik-sadel med integrert verktøyholder, og et karbonbatterideksel.


Ducati Futa

Ducati Futa er en landeveissykkel for de som ønsker å trene, ha det gøy og tråkke maksimalt selv over lange avstander og de mest krevende stigningene.

Den leveres med Karbonfiber monocoque-ramme. Motoren, plassert på baknavet, er FSA System HM 1.0 med 250W og 42Nm dreiemoment, som er blant de letteste og mest kompakte i sin kategori (3,98 kg). Denne motoren er utstyrt med 5 assistansenivåer som kan velges via Garmin-kontrollen på styret, som lar deg styre ønsket støttenivå. FSA-appen, tilgjengelig for iOS- og Android-enheter, lar føreren se statistikk, systemstatus, gjenværende batterilevetid og ladestatus raskt og intuitivt. Gjennom appen er det også mulig å laste ned eventuelle programvareoppdateringer og kommunisere med FSA servicesentre rundt om i verden.

Takket være den lave vekten (12,4 kg i M-størrelse) er Ducati Futa responsiv og. Standard FSA K-Force WE gruppesett har 2×12-trinns trådløs elektronisk giring, kraftige 160 mm skivebremser med justerbare UD karbon utskiftbare spaker og kranksett med pedalarmer i karbon. Vision AGX30-hjulene med karbonfelger er utstyrt med 35 mm Pirelli Cinturato Velo TLR-dekk. 250 Wh FSA-batteriet er integrert i nedrøret og en valgfri 250 Wh rekkeviddeforlenger er tilgjengelig som ekstrautstyr.

Nye Futa vil også være tilgjengelig i en Limited Edition: tilgjengelig kun i 50 nummererte enheter, laget for de som leter etter en e-vei med enda mer sofistikert standardutstyr som gjør sykkelen enda lettere (12,2 kg).

Del denne artikkelen på sosiale medier

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend