Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til brj@firsthouse.no

Følg oss på sosiale medier!

Den mest sporty Multistrada noensinne: Ducati avduker den nye V4 Pikes Peak

Paal-Christian Hansen
Multistrada V4 Pikes Peak er en teknologisk avansert motorsykkel, designet for de som er glad i sporty kjøring i fjellet, på svingete veier, mellom fortauskantene eller på en racerbane.

Lidenskapelige tilhengere
Multistrada er en sykkel som har tradisjon for å ha lidenskapelige tilhengere. Den nye modellen skal være den mest sporty Multistrada noensinne, og også den kraftigste modellen i hele crossover-segmentet.


Nye V4 Pikes Peak med store endringer
Ducati opplyser at de med den nye V4 Pikes Peak gjør store endringer i forhold til chassisoppsett, ergonomi og elektronikk. Dette skal gi sykkelen en mer sportsligere tilnærming sammenlignet med Multistrada V4. Noe av det som skiller V4 Pikes Peak designmessig fra Multistrada V4, er et 17″ forhjul. I tillegg har den selvfølgelig en egen «Pikes Peak»-design, som skal være inspirert både i farger og grafikk av Desmosedici GP ’21. Med nummerskilt på begge sider av drivstofftanken, mener de at man bidrar til å fremheve koblingen mot konkurranseverdenen. For ytterligere å understreke dette, kommer den nye Multistrada V4 Pikes Peak med Akrapovič titan og karbon lyddemper (veigodkjent), Öhlins forgaffel (gullfarget), tofarget svart og rød baksal pyntet med V4-logoen og Ducati Corse-merket på «nebbet».


Sportslig retning
Sykkelen har fått et 17” forhjul, for å sikre presisjon og respons. Den er utstyrt med mer sporty dekk (størrelser: 120/70 foran; 190/55-17 bak) og smidde Marchesini aluminiumsfelger. Totalvekten er redusert med ca 4 kg, sammenlignet med Multistrada V4 S. Den er utstyrt med Öhlins Smart EC 2.0 som bidrar ytterligere i forhold til sportslighet. Dette systemet har en modus som automatisk justerer innstillingen i henhold til brukerens kjørestil.


Bremser
Bremsesystemet til V4 Pikes Peak er hentet fra Panigale V4. Den har skiver på forhjulet med en diameter på 330 mm og Brembo Stylema monoblokk-kalipere. Bak har den en enkel 265 mm diameter skive, med en Brembo flytende caliper.


Ergonometri
Sammenlignet med Multistrada V4 har Pikes Peak fothvilere som sitter høyere, og flyttet noe bakover. Dette for å øke den maksimale hellingsvinkelen på sykkelen. Styret er lavere, smalere og har en mer buedt utforming. Dette skal bidra til at rytteren får en mer sportslig kjørstilling, samtidig som den opprettholder en god komfort.


Motor
Den nye Ducati Multistrada V4 Pikes Peak er utstyrt med en V4 Granturismo på 1160 cc, med 170 hk og et maksimalt dreiemoment på 125 Nm ved 8 750 o/min. Denne motoren, som er spesielt designet for Multistrada V4-familien, er kompakt og veier kun ca 67 kg.


Elektronikk
På denne sykkelen introduseres «Race Riding Mode». Dette skal sikre føreren en mer effektiv sportslig kjøring når det gjelder girskift innenfor det høye turtallsområdet, og tillater aggressive nedgiringer, samt en mer direkte gassrespons i High Power Mode.

Multistrada V4 Pikes Peak får selvfølgelig den nyeste generasjonen av den elektroniske pakken som tilbys til Multistrada V4 S, som blant annet inkluderer den standard radarteknologien både foran og bak, Adaptive Cruise Control (ACC) og blindsonevarsling (BSD). I tillegg har den Ducati Wheelie Control og ABS Cornering.

Sykkelen utstyres med et 6,5″ TFT-dashbordet, inkl navigasjon, som også gjør det mulig å speile førerens smarttelefon.


Garanti
I Europa tilbyr Ducati kundene «4Ever Multistrada», den 4-årige eksklusive garantien som er tilgjengelig for alle Multistrada-modeller. Den har ubegrenset kjørelengde og er garantert av hele Ducati-forhandlernettverket.

Sykkelen vil være tilgjengelig for bestilling hos forhandler fra desember 2021. Prisen i Norge blir ca NOK 380 000,-

Del denne artikkelen på sosiale medier

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
Share on tumblr
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend