Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til knp@nettpartner.no
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Populært tiltak for kundene
13 kunder og 2 CPB-ansatte deltok på turen som gikk fra Skien, via Lunde Slusekro til Vrådal. Deretter hjem etter lunsj på Straand Hotel. Hjemturen gikk via Seljord, de flotte Nutheim-svingene med historie tilbake til 1862, Notodden, Valebøveien og ned til Skien. Videre hjem til Sandefjord for Triumph-paret. I alt ca. 50 flotte mil med mye svingete veier. Været var strålende, men skiftende denne dagen. Det betyr at noen regnbyger ga oss noen magiske våte øyeblikk. For det meste var det sol, varmt og oppholdsvær. Typisk norsk ‘kjørevær’ med andre ord.
– Vi har sett at turene våre virkelig har slått an, forteller Thomas Hailand som til daglig er webansvarlig og ansvarlig for delelager og kjøreutstyr hos CBP AS.
Wenche og Roar
Wenche Nordtvedt og Roar Fredriksen har kjørt MC-sammen i en årrekker og har nå flyttet til Sandefjord fra Trøndelag. Underveis på turen merket jeg meg raskt den gode kjemien mellom dem, samt måten de bidro til at alle vi andre hadde det hyggelig når vi hadde pauser for en god kopp kaffe, eller inntok lunsjen ved langbordet i sola på terrassen på Straand Hotel. På veien vinket de til forbipasserende voksne og barn, som igjen vinket tilbake. Gode representanter for oss motorsyklister.
De har hatt mange motorsykler opp igjennom årene. I dag kjører hun en svart Triumph tiger 900 GT PRO og han en Triumph Tiger 1200 XCA 2019. Begge syklene er kjøpt hos CBP i vinter som en direkte følge av besøket og prøvekjøring på Straand-Treffet 2019. De er stilfulle. Ikke bare er fargevalget på motorsyklene gjennomtenkt. Kjøredressene er valgt med omhu. Han har svart kjøredress, til sin hvite Triumph, og hun hvit kjøredress til sin sorte 900 GT.
Et selskap i vekst
Custom Bikes & Parts AS, i Skien har vokst med over 35 % fra 46,8 i 2015 til 62,7 millioner i 2019. I år forvente CBP å omsette Polaris, Honda, KTM, Aprilia, Vespa, Indian og Triumph for hele 65 millioner kroner til tross for Corona-situasjonen. Butikken solgte sin første MC tilbake til 1996 og har dermed 25 års jubileum neste år. Daglig leder og hovedeier er Thore Slettetveit.
Men dette er egentlig en kjærlighetshistorie. Når man møter Wenche og Roar forstår man at de har det flott og godt sammen. Videre er utrolig glad i hobbyen sin. De er virkelig MC-entusiaster på sin hals.
Flyttet til Østlandet og CBP-land
Som sagt, dette er en kjærlighetshistorie. Mellom to personer. Og mellom menneske og maskin. Wenche Nordtvedt og Roar Fredriksen ble et par i voksen alder. Og motorsykkelen er et viktig lim i forholdet. Ved å ha god kommunikasjon gjennom blåtann løsningen i hjelmen får de mange gode samtaler når de kjører på mc-turer. – I Trøndelag var vi faste kunder hos MC Tuning som alltid leverte god service. Her nede har vi funnet det samme servicenivået hos CBP, forteller Roar.
– Vi har hatt utrolig mange opplevelser sammen på motorsykkelen. I inn og utlandet. Det er i det hele tatt en utrolig flott interesse, sier Wenche Nordtvedt.
– Motorsykkel er vår store felles hobby og livsstil. Hobbyen har preget oss året rundt. Vi er «all year bikers», altså vinterkjøring også, forteller en engasjert Wenche med Roar som sufflør i bakgrunnen Han en trivelig trønder hvor latter og spøk skaper en god stemning på turen fra første stund.
Gruskjøring
Når vi i fjor kjøpte nye Triumph sykler hos CBP byttet vi også inn to grussykler og to gatesykler. Vi hadde rett og slett for mange og måtte rydde litt opp, sier Roar med et smil. En Suzuki DRZ400 og en KTM 690 2011 modell som var brukt til gruskjøring ble dermed tatt i innbytte og solgt videre av forhandleren ved Gjerpen kirke i Skien.
Til vinter og gruskjøring har vi hatt hver vår grus sykkel, forteller han. Gatelangs har Roar kjørt KTM 990, BMW R1200 RT, Triumph Trophy 1200SE og nå en Triumph Tiger 1200 XCA 2019. Wenche har eid en Honda CBF 600, en Yamaha Z600 FAZER, en BMW F 800GT og nå en Triumph Tiger 900 GT PRO.
Bedre kjøremuligheter sørpå
Det er kanskje å banne i kirken, men det å flytte har gitt oss litt flere kjøremåneder enn vi hadde i Midt-Norge og i Trøndelag. For å kunne dyrke mc livet på asfalt og grus mer flyttet vi til Sandefjord i 2019.
– Sesongen her er to-tre måneder lenger enn i Trøndelag, forteller Wenche. Videre var barna blitt store slik at vi kunne bestemme oss for en ny strategi for den voksne delen av livet vårt.
Det var et tøft og vanskelig valg. Vi bestemte oss imidlertid å hoppe i det og sa opp jobbene våre i Trondheim og flyttet til Sandefjord. Her fikk vi raskt jobb. Roar på Ahlsell som regional salgssjef og Wenche som konsulent i administrasjonen på Sandefjord Videregående skole.
Vinter er mekketid
Roar bruker vinteren blant annet til å restaurere og mekke på sine to veteransykler, en Triumph Bonneville, 72 modell og en Suzuki Katana 82 modell. Det har videre blitt mange turer til ulike steder i Europa og USA.
I USA kjørte vi på leide sykler, en Honda Goldwing og en BMW F800GT. USA turen kjøpte vi via JoyRides. Det anbefales virkelig når Corona-tiden er bak oss og vi igjen kan reise uten redsel for Covid-19.
– Turen gikk gjennom USAs vestkyst og vi opplevde mange fine svingete ‘backroads’. Hver sommer legger vi turen sørover i Europa til ulike destinasjoner, som Dolomittene eller en «badetur» til Kroatia og Pulahalvøya, forteller Wenche.
Vi liker godt å innlosjere oss på bikerhotel, gjerne via MOHO organisasjonen. Denne sommeren har vi utforsket veier i vårt nye fylke og nabofylkene. Høstens begivenhet blir Straand-treffet 2020, avslutter de med et smil mens vi er i ferd med å avslutte lunsjen under lørdagsturen med CPB gjengen. Alle godt fornøyd både med lørdagsturen og god kundeservice fra sin favorittbutikk. Slik det er med de fleste av oss. MC-butikken betyr service og trygghet for hjelp, eller er stedet vi går for å virkeliggjøre våre drømmer.
Rekruttering er viktig
Med på turen denne lørdagen er også Amalie Laursen fra Porsgrunn. Hun fikk A1 lappen før sommerferien. Tøffingen møter opp alene for å delta på turen med sin Suzuki GSX S 125.
– Det er virkelig imponerende å se Amalie kjøre. Hun har virkelig gode kjøreteknikker og det har vært en fryd å kjøre etter henne å se de flotte sporvalgene. Hun kjører som en erfaren MC-fører, sier Wenche.
– Amalie representer det vi nå ser av stadig flere yngre som også ønsker å kjøre motorsykkel. Det er hyggelig og viktig for rekruttering av motorsykkelførere, avslutter hun. Sammen hopper de parallelt på sine ebony (svart) og ivory (hvit) sykler og kjører av gårde på nye eventyr.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Kenneth Nordahl-Pedersen på 951 57 201 eller send en e-post til knp@nettpartner.no