MIVV løsning for DUCATI

Paal-Christian Hansen
Den kjente produsenten av eksosanlegg har laget en komplett serie som involverer Panigale V4 og V2 og Streetfighter V4. Et komplett eksosanlegg med “slip on” typegodkjent Euro 4/5. De vil være tilgjengelige på markedet fra midten av april.


Det er et langvarig forhold mellom MIVV og DUCATI, som tidligere også har ført til partnerskap for produksjon av originale eksosanlegg. I dag fokuserer MIVV på å utvikle ettermarkeds-anlegg av høy kvalitet, til Ducati. Nå er det på vei nye anlegg for 2021-versjonen av Panigale V4 og V2.

Enten du foretrekker den firesylindrede Desmosedici Stradale eller den tosylindrede Superquadro, opplyser MIVV at oppgraderingene omfatter estetikk, lyd og benkeytelse.


FOR PANIGALE V4

MIVV presenterer to komplette racing-anlegg med titanrør: Den første med dobbelt utløp under hekken, den andre med enkelt utløp på siden. Disse anleggene er ikke godkjent for bruk på vei.

Etter det opplyste vil anlegget med dobbelt utløp under hekken, gi en maksimal effekttopp lik + 12,00 hk ved 13 000 o / min; + 3,00 Nm dreiemoment ved 11 200 o / min og en vektbesparelse på 2,80 kg. Anlegget med enkelt utløp på siden har tilsvarende: + 4,00 hk ved 13 400 o/min, + 1,00Nm ved 11,300 o / min og en vektbesparelse på 4,10 kg. Ytelsen kan forbedres ytterligere ved å ved hjelp av en spesifikk mapping (direkte på den opprinnelige ECU), som MIVV vil frigjøre i løpet av noen uker. 


FOR PANIGALE V2
 

Her har de kommet med en «slip on»-versjon (Euro4 og Euro5 godkjent med valgfri MIVV-katalysator installert), utstyrt med en DELTA RACE-lyddemper. Dette anlegget er tilgjengelig i karbon eller i rustfritt stål (stål med børstet “perle” -effekt og endelokk i karbonfiber).

MIVV oppgir en maksimal effektforsterkning på + 8,30 hk ved 11 000 o / min; en økning i dreiemoment på + 5,60 Nm ved 9 200 o / min og en vektreduksjon på 5,10 kg.

Ved siden av “Slip On” -versjonen er også et komplett racing-anlegg lansert. MIVV fremhever dette anlegget som “den perfekte syntesen mellom racingstil og ytelse”. Benkdataene er opplyst å være;  +1.40 hk ved 10,800 o/min; + 3.20Nm på 8,800 o/min og en vektreduksjon på 3,60 kg.

Også for V2 vil ytelsene kunne optimaliseres ved hjelp av en spesifikk mapping (direkte på den opprinnelige ECU), som MIVV vil frigjøre i løpet av noen uker.

Del denne artikkelen på sosiale medier

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email
Tumblr

Flere nyheter fra Reitwagen.no

Share via
Send this to a friend