Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Triumph har avduket to spennende nyheter til den prisvinnende 400-serien for 2026. For første gang introduserer Triumph en flat track-inspirert motorsykkel med lanseringen av den helt nye Tracker 400, mens den etterlengtede Thruxton 400, som allerede vekker oppsikt i India, gjør sin globale debut og bringer den ikoniske cafe racer-stilen til ryttere over hele verden.
Disse to morsomme og smidige maskinene kombinerer flott retro-stil med tydelig Triumph-DNA og har en forbedret TR-Serie motor som leverer 42 hk ved 9000 omdreininger. Med høyere turtallsgrense og sterkere topp ytelse tilbyr denne siste utviklingen en fem prosent økning i maksimal kraft. Begge modellene kombinerer førsteklasses kvalitet med tilgjengelige priser, og gir eksepsjonell verdi for pengene.
Tracker 400 har et bredt og flatt styre og omplasserte fotpinner for en dominerende kjørestilling. Den støttes av et dedikert chassis for skarpere håndtering og en engasjerende kjøreopplevelse. Designet inkluderer en seteende, racenummerplate, en stilriktig bensintank, en liten vindskjerm og ny stil på hjulene, kombinert med Pirelli MT60 RS dekk. Tilgjengelig i fargene Racing Yellow, Phantom Black og Aluminium Silver Gloss, utstråler Tracker 400 flat track-karakter og tilstedeværelse på veien.
Thruxton 400 er en moderne tolkning av den ikoniske Thruxton-profilen, med en autentisk cafe racer-stil med en moderne vri. Den er tilgjengelig i fargene Carnival Red, Pearl Metallic White med Storm Grey, og Metallic Racing Yellow. Den har clip-on styre og fotpinner plassert lenger bak for en sporty kjørestilling, supplert med et raffinert fjæringsoppsett for smidig, responsiv håndtering.
Begge modeller tilbyr eksepsjonell verdi, med klasseledende serviceintervaller og en omfattende toårig, ubegrenset kilometergaranti som også dekker originale Triumph-tilbehør. Dette sikrer lavere eierskapskostnader og større trygghet for eierne.
Paul Stroud, Chief Commercial Officer i Triumph Motorcycles, uttaler: «Speed 400 og Scrambler 400 X, og mer nylig Scrambler XC, har vært en global suksess, vunnet flere priser og drevet rekordhøye salg. Disse syklene har tiltrukket flere yngre førere og flere kvinner inn i Triumph-familien enn noen gang før, noe som beviser appellen til en premium merkevare i dette segmentet. Denne suksessen gjenspeiler Triumphs unike posisjon i markedet, med en kombinasjon av høy kvalitet, moderne ytelse og flott retro-stil. Nå, med Tracker 400 og Thruxton 400, bygger vi videre på dette momentumet med to helt nye modeller som gir kundene enda flere valg. Drevet av den nyeste TR-seriemotoren, den kraftigste hittil, leverer disse syklene karakter og engasjerende ytelse. Tracker 400 bringer en forenklet flat track-innstilling, mens Thruxton 400 gjenoppdager en ikonisk modell med en autentisk cafe racer-stil for en ny generasjon. Samlet sett tilbyr disse modellene førere mer moro, mer stil og en enda sportsligere kjøreopplevelse.»
![]()
Tracker 400: flat track-stil for veien
Den nye Tracker 400 er inspirert av flat track-racing, og fanger den rå, minimalistiske estetikken og konkurranseånden som er synonymt med denne sporten, og kanaliserer stil og holdning fra sykler laget for ovalbanen med grusunderlag. Designet for å skille seg ut, kombinerer Tracker 400 racing-inspirert stil med aggressive linjer for en tydelig flat track-profil. Klassiske Triumph-designelementer og den ikoniske motorprofilen gjør dette til en ekte moderne klassiker. Bensintanken, med sine skulpturelle kneutskjæringer, passer perfekt med vindskjermen og fargede seteenden
samt eikefelgene med blokklignende Pirelli MT60 RS-dekk, og gir en dristig, sportslig holdning. Som en Triumph Modern Classic har den den karakteristiske motorprofilen med pulverlakkerte deksler og lyse, maskinbearbeidede sylindertopp-finisher. Den uforlignelige Triumph-DNAen går igjen, med en rund LED-hovedlykt foran og flytende doble dempere bak.
Tracker 400 tilbys i tre slående, racing-inspirerte fargevarianter, hver med dristig Tracker-tekst på drivstofftanken, satt mot elegante racerstriper med dramatiske gjørmesprut-detaljer som går sømløst over på seteenden. En distinkt racenummerplate med ‘400’ hyller legendariske flat track-racere.
Stående og med armene ut – slik er essensen av Flat Track-stilen. Bredere styre, 23 mm bredere og 134 mm lavere enn på Speed 400, forsterker sykkelens dynamiske holdning. Fotpinnene er plassert 86 mm lenger bak og 27 mm høyere, noe som gir en selvsikker, aggressiv posisjon. Ergonomien sikrer at Tracker 400 kjører akkurat slik det ser ut, med en tydelig og dominerende tilstedeværelse. Motorisert for moro og sporty ytelse, har Tracker 400 et dedikert chassis og førsteklasses fjæringsoppsett. Foran tilbyr svarte anodiserte 43 mm opp-ned big piston gafler 140 mm vandring, mens den bakre RSU monoshock gassdemperen gir 130 mm vandring og justerbar forspenning for kjøring med passasjer. Dekkene med blokkmønster fullfører utseendet, og gir flat track-stil med vei-tilpasset grep og håndtering. Tracker 400 integrerer avansert fører-teknologi uten å gå på kompromiss med det klassiske utseendet. En setehøyde på 805 mm, med funksjoner som dreiemoment-assistert clutch, justerbar traction control og ABS gjør kjøringen enkel og trygg. Et moderne analogt speedometer kombinert med digital turteller gir essensiell informasjon raskt, og alt av ledninger er pent skjult for å bevare det rene, tidløse Triumph-utseendet.
Spennende og karakterfull motor
Den nyeste modellen har en ny og mer kraftfull versjon av Triumphs ledende TR-serie motor. Dette er oppnådd gjennom en kombinasjon av nye mekaniske deler, inkludert en revidert kamprofil, samt en tunet motor. Resultatet er fem prosent økning i toppeffekt, nå med 42 hk ved 9000 omdreininger, høyere turtallsgrense og sterkere toppytelse. Dette gjør at Tracker 400 kan svive høyere og hardere, og gir en spennende, avhengighetsskapende gassrespons som oppmuntrer rytteren til å utnytte ytelsen fullt ut og kjøre med den holdningen den fortjener. Den forbedrede motoren beholder også 37,5 Nm maks dreiemoment, med 80 prosent av dette tilgjengelig fra 3000 omdreininger, og gir en lineær, kraftrik ytelse som tilpasser seg alle kjørebehov. Ride-by-wire sikrer intuitiv gassrespons gjennom seks gir.

Gjenopplivingen av Thruxton navnet
Det legendariske navnet Thruxton får nå sin tilbakekomst med den helt nye Thruxton 400, en moderne tolkning av et ikon som definerte en epoke. Hedret for sitt umiskjennelige cafe racer-utseende og racingarv, har Thruxton alltid representert stil, ytelse og karakter. Nå er dette blåst liv i for en ny generasjon, med en perfekt balanse mellom tidløst design og moderne ingeniørkunst.
Den klassiske Triumph-motorprofilen kompletteres av en nøye utformet bensintank, som en fusjon av flytende linjer og skarpe, moderne konturer, med Triumph-triangelmerket. En ny kåpe huser den klassiske runde LED-hovedlykten, i kontrast med sporty og stilige bar-end speil, og blander tradisjon med innovasjon. Clip-on styre senker fronten for en mer bestemt holdning, mens den fargede bullet-seteenden, det korte skiltopphenget, samt en kompakt LED-lykt, bidrar til en minimalistisk og målrettet bakdel. Den opptrukne lyddemperen fullfører utseendet med en sømløs, flytende eksoslinje.
Fire livlige fargevarianter med elegante grafikker og sporty kontrastdetaljer på bensintank, kåpe og seteende, mens sidepanelet i Matt Phantom Black har et aluminiumsmerke med Thruxton-navnet. Phantom Black og Aluminium-varianten har brede diagonale striper av farge over bensintanken og seteenden, med Racing Red-aksenter på kåpe og seteende. Carnival Red Gloss med Aluminium Silver har en iøynefallende Carnival Red-kåpe. Pearl Metallic White og Storm Grey inkluderer innslag av Caribbean Blue på seteende og kåpe, mens Metallic Racing Yellow med Aluminium Silver har en metallic Racing Yellow kåpe med Phantom Black aksenter og aluminiumstriper som går igjen på tank og seteende.
En helt ny, mer sportslig kjøreopplevelse
Med optimalisert ergonomi og dedikert chassis leverer den nye Thruxton 400 en morsom og sporty kjøreopplevelse. Det nye chassiset og det reviderte fjæringsoppsettet gir en skarpere, mer responsiv følelse, mens det sporty styret og fotpinnene gir en engasjerende kjøring. Det nye clip-on styret er 40 mm smalere og 246 mm lavere enn på Speed 400, mens fotpinnene er plassert 86 mm lenger bak og 27 mm høyere. Dette fører rytteren fremover og skaper en ekte cafe racer-kjørestilling.
Svarte anodiserte 43 mm opp-ned big piston gafler med 135 mm vandring, optimalisert for sporty balanse og respons, og en forspenningsjusterbar monoshock gassdemper bak med 130 mm vandring, forbedrer sykkelens smidighet og kontroll for en mer fokusert kjøreopplevelse. Pirelli Diablo Rosso IV-dekk gir sporty grep og tillit i hver sving. Som resten av 400-serien er også den nyeste fører-teknologien sømløst integrert i Thruxton 400, med et analogt speedometer og en LCD-turteller med USB-C ladeport. Et ride-by-wire gasshåndtak, justerbar traction control, dreiemoment-assistert clutch og ABS sikrer førerens trygghet.
Spennende og karakterfull motor
Drevet av den kraftigste versjonen av den nye TR-serie-motoren, med alle de samme forbedringene som Tracker 400, har den en 398 cc motor som yter høyere og mer intenst, og leverer en spennende toppeffekt samtidig som den opprettholder den jevne, dreiemomentrike ytelsen og den karakteristiske lyden som kjennetegner Triumph-opplevelsen.
Fra det nye polerte Monza-inspirerte tanklokket til Thruxtons grundige malingsarbeid, reflekterer hvert element i designet Triumphs urokkelige forpliktelse til håndverk og førsteklasses kvalitet. Hver detalj er nøye utformet og ferdigstilt etter de høyeste standardene, og skaper en motorsykkel som kombinerer slående estetikk med teknisk presisjon. Motoren har maskinerte kjøleribber som bidrar til dens rene, oversiktlige profil, mens de stilige og lette støpte aluminiumsfelgene og firestemplede radialmonterte bremsekalipere leverer både stil og ytelse, og smelter sømløst sammen form og funksjon i ekte Thruxton-stil.
![]()
Gjør den til din egen
For førere som ønsker å gjøre sin motorsykkel virkelig personlig, tilbyr Triumph et omfattende utvalg av originalt tilbehør, fra styling til beskyttelse. Hvert tilbehør er designet og utviklet etter de samme strenge standardene som motorsykkelen selv, og sikrer perfekt passform, sømløs integrasjon og varig pålitelighet. Alternativer inkluderer praktisk beskyttelse som motorbeskyttere og tankpads, samt skreddersydde stylingoppgraderinger som LED blinklys og bar-end speil, samt et førsteklasses sete med sømmer i rutemønster for Thruxton 400.
Tracker 400 og Thruxton 400 tilbyr bransjeledende serviceintervaller og støttes av en global toårs garanti med ubegrenset kjørelengde som også dekker originalt Triumph-tilbehør. Resultatet er lavere eierkostnader og mer tid på veien. Kunder i Storbritannia kan reservere sin nye Tracker eller Thruxton online ved bruk av Triumphs Reserve My Triumph teknologi, og sikre seg sin nye motorsykkel i ønsket farge med et depositum via sin valgte forhandler.
Tracker 400 vil være tilgjengelig hos forhandlere fra april 2026 til en pris av NOK 71995,-, og Thruxton 400 vil være tilgjengelig fra juli, med priser fra NOK 75995,-.
For mer informasjon eller for å finne din lokale forhandler, besøk triumphmotorcycles.no.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no