Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Ducati presenterte den nye RS-serien på Misano World Circuit Marco Simoncelli, og motorsyklene ankom banen kjørt av Ducati Lenovo-teamets førere Marc Márquez og Pecco Bagnaia. Den nye RS-serien er designet for de som ønsker å leve ut sin Ducati-lidenskap og eie en spesialmodell i nummerert antall, myntet på de som ønsker det beste fra fabrikken og søker maksimal ytelse, eksklusivitet og stil. En serie hvis oppdrag er å skape modeller som representerer toppen av sportslig fortreffelighet i sine respektive kategorier, preget av racing-ytelse og teknologi, og gjort unike gjennom karakteristisk design, eksklusive komponenter og materialer av høy kvalitet som titan og karbonfiber.
Desmosedici Stradale-motoren på 1103 ccm kombinerer solid trekkraft ved lave og mellomstore turtall med en livlig og sporty personlighet ved høye turtall, resultatet av en svært bred kraftkurve oppnådd takket være desmodromisk ventilstyring og Ducatis karakteristiske Twin Pulse-fyringsrekkefølge.
Diavel V4 RS: 0 til 100 på bare to og en halv sekund
Navnet Diavel har alltid vært synonymt med kraftig akselerasjon. Med den nye V4 RS, takket være den MotoGP-deriverte Desmosedici Stradale-motoren med motrotasjon, presser Ducati grensen enda litt mer. Diavel V4 RS, lang og lav takket være tekniske løsninger som bringer den nærmere en dragster, er den faktisk den Ducati’en med best akselerasjon fra 0 til 100 km/t. Takket være dette, og de 182 hestekreftene fra Desmo V4-motoren og en sofistikert og effektiv elektronikkpakke oppnår V4 RS et akselerasjonsnivå som tidligere var helt utenkelig for en gate-motorsykkel. Med Marc Márquez bak styret har Diavel V4 RS vist seg i stand til å akselerere fra 0 til 100 km/t på bare 2,52 sekunder.
Kjøreegenskapene på Diavel V4 RS er unike, takket være dens livlige og spennende kraftleveranse og den karakteristiske lyden fra Desmosedici Stradale-motoren med tørrclutch. Den kan også begeistre i sportslig kjøring, takket være Öhlins-fjæring, enkeltsidig aluminiums-hjuloppheng, Panigale V4’s bremsesystem og støpte hjul designet spesielt for denne modellen.
Designet til Diavel V4 RS er helt nytt. Hvert element, fra luftinntakene til enkeltsetet, til skjermer og deksler, alle i karbonfiber, bidrar til et enda mer karakteristisk og sporty utseende, og reduserer sykkelens vekt med 3 kg uten å kompromittere Diavel-ens unike identitet.
Multistrada V4 RS: baneytelse og Multistrada-ånd
Den første Multistrada V4 RS ble lansert i 2023 med mål å bli den mest sporty, mest sofistikerte og mest karakteristiske Multistrada noensinne. En oppgave som ble oppnådd takket være Desmosedici Stradale-motoren, et chassis som kan tilby fører og passasjer en perfekt blanding av sport og komfort, og en elektronikkpakke av helt ny generasjon. Denne formelen, verdsatt og belønnet av de mest sporty Multistrada-førerne, har ført til suksess for V4 RS, og har dermed oppmuntret Ducati til å lage det som nå er RS-serien.
Med sin 180 hestekrefters sterke V4-motor, tørrclutch, Akrapovič-anlegg, Öhlins Smart EC 2.0-fjæring og helt nye, dedikerte støpte hjul, tilbyr Multistrada V4 RS uforglemmelige ytelses- og kjøreopplevelser, samtidig som den opprettholder den balansen som alltid har kjennetegnet Multistrada-familien.
Elektronikkpakken er oppdatert med Ducati Vehicle Observer-algoritmen, utviklet ut fra Ducati’s erfaring i MotoGP, som simulerer tilstedeværelsen av 70 sensorer for mer presise og sikre elektroniske kontrollsystemer. Chassiset, med en event-basert Öhlins-frontgaffel og støtdemper, er enda mer effektivt takket være det oppdaterte fjæringssystemet, en større 280 mm bakre bremseskive og ABS-system med svingsensor. Den ultralette titanium-bakrammen, unik i verden, er nå dimensjonert for å håndtere en toppkoffert.
Flere karbonfiberkomponenter samt støpte hjul, et lett litium-ion-batteri og teknopolymer bakre deksel (spesialdesignet for denne modellen) montert på titanrammen, bidrar til en vektbesparelse på 2 kg sammenlignet med Multistrada Pikes Peak.
Tilgjengelighet av RS-serien
I Europa vil levering av Multistrada V4 RS starte i november 2025, mens Diavel V4 RS vil komme til forhandlere i desember 2025. USA følger en måned senere, og distribusjonen til resten av verden vil fullføres i løpet av de påfølgende månedene.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no