Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til knp@nettpartner.no
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Sykkelen har fått flere chassisoppdateringer og forbedringer som gir sykkelen enda bedre kjøreegenskaper enn tidligere. Det begynner med designet som nå er mer kompakt og lettere enn tidligere. Sammensetningen av komponenter er designet på en er effektiv måte for å integrere i sykkelens totale uttrykk. Se YouTube her fra lanseringen torsdag 28. september klokker 17.00 på BMW Motorrad Welt i Berlin der syklene produserer.
Pakket med nyheter
En ny bakramme skal gi muligheten til å tilpasse sykkelen og funksjonaliteten i mye større grad til de ulike førere. Ulike koffertløsninger, bagasjebærere, setekombinasjoner for ulike høyder og kjørestiler.
BMW har under utviklingen av den nye sykkelen ønsket å ta den mer tilbake til startfasen med en enklere, lettere og smidigere motorsykkel med sporty kjøreegenskaper på vei og gode offroadegenskaper. Sykkelen kommer i 4 ulike versjoner.
Sykkelen har blitt opp til 12 kg lettere enn forgjengeren og tyngdepunktet er flyttet lenger ned enn tidligere.
Matrix lys
Den nye Matrix lykten har teknologi tidligere bare kjent i eksklusive biler og har nær og fjernlys, samt svinglys i en og samme prosjektor. Dette skal gi et godt, langt lysbilde, men og et nytt og moderne uttrykk i fronten.
Ny motor på 145 HK, 149 NM
Den nye motoren er kjernen i nye 1300 GS. 145 HK, 149 NM og 1300 cc med den typiske BMW Boxer-motorkarakteren kjent fra tidligere modeller. Masse dreimoment, behagelig cruising og jevn gange.
Nytt koffertsett
Som en suveren motorsykkel, turmaskin, kamerat og bil nr. 2 utstyres svært mange av Norges GSer med veskesett. Sammen med den nye modellen kommer et nytt veskesett med nye funksjoner. Designet er lett og smalt for å ta minst mulig plass på sykkelen og sitte integrert. En ny sentrallåsfunksjon gir opp og igjen-låsing mulig med en knapp. Det er og lagt inn mulighet for LED lys og USB lading i veskene.
Priser
Den nye modellen kan i svært stor grad settes opp etter eierens ønske, og prisene vil variere fra modell og utstyrsnivå slik det gjør på bil. Sykkelen har en startpris på 258.400,- Legger man til grunn at de fleste vil utstyre sykkelen svært godt slik som de foregående modellene vil den nye sykkelen koste 330.000- 365.000 beroende på farge og tilvalg i Norge.
Det vil tilkomme noe lokalt montert utstyr slik som koffertsett, navigasjon, tankveske og ekstra beskyttelse rundt sykkelen om det er ønskelig.
Det er mulig å bygge din sykkel ut fra ønsket utstyr og få prisene her: SE LINK
Nytt adaptivt understell
Et nytt adaptivt understell som justerer seg på millisekunder ut fra underlag og kjørestil blir tilgjengelig som tilvalg. Da vil det og være mulig med hev/senk funksjon slik at sykkelen kan slippe seg ned når du kommer inn mot kryss, heve seg ved kjøring samt gå til et Offroadmodus med enda mer bakkeklaring når nødvendig. Radarsensor foran og bak gir førerassistanse og bedre sikkerhet. Sykkelen tar nå hensyn til kjøretøyet foran ved aktivert cruisekontroll og bremser opp om avstanden blir for liten. Det er og langt inn blindsone og kollisjonsvarsling som henter informasjon fra de samme sensorene.
Ergonomi og funksjonalitet står i førersete på den nye modellen og tilvalgene på de nye syklene står i kø. Elektronisk justerbar vindskjerm, kraftigere offroadhjul, justerbare fothvilere, nye seter og komfortstyre er noen av valgene de nye eierne kan gjøre.
Litt om tall
BMWs største GS har lenge vært en svært populær motorsykkel. Registreringstall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken, OFV, viser at forgjengeren, BMW R1250GS har svimlende 871 nyregisteringer i Norge siden 1.1.2019 og til 24.09.2023. Legger man til Adventureutgaven øker tallet til 1 908 i samme periode.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Kenneth Nordahl-Pedersen på 951 57 201 eller send en e-post til knp@nettpartner.no