Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
I denne MotoGP-sesongen bekreftet Borgo Panigale-produsenten sin overlegenhet ved å legge til en fjerde sammenhengende førertittel og en sjette sammenhengende produsenttittel på sin merittliste, i tillegg til lagtittelen. I Superbike har Ducati oppnådd sin 21. verdensmestertittel (av 38 mesterskap konkurrert i), den fjerde sammenhengende tittelen for Panigale V4 R, som også spilte en hovedrolle i IDM, den tyske SBK-serien, hvor den vant førertittelen. Den nye Panigale V4 vant også i CIV SBK Production Bike, noe som viser soliditeten og verdien av de tekniske valgene som ga opphav til den syvende generasjonen av Ducati superbikes.
Disse resultatene bekrefter en solid tradisjon for sportslig suksess, kombinert med en hundreårig historie, globalt anerkjent teknologisk ekspertise og ikonisk design som definerer identiteten. En unik kombinasjon som representerer verdien og styrken til Borgo Panigale-produsenten.
Etter de nye modellene introdusert på Ducati World Première 2026 (Multistrada V4 RS og Diavel V4 RS, Panigale V4 R, Multistrada V4 Rally, Scrambler Nightshift Emerald Green), presenterer Borgo Panigale-produsenten den fjerde generasjonen av Hypermotard på årets siste arrangement.
EICMA er også den første muligheten til å se den femte generasjonen av Monster, som ble presentert digitalt for noen dager siden, og som Ducati skriver et nytt og viktig kapittel i en unik og uforglemmelig historie som begynte på Intermot i Köln i 1992.
Ducati Monster
Nye Monster er redesignet fra bunnen av, kombinerer letthet og teknologi basert på den nye V2 IVT-motoren med karakteristisk estetikk, og skaper en sykkel som er trygg og morsom å kjøre i en sportslig setting, men også håndterbar og fornøyelig i en urban kontekst. Mer strømlinjeformet, sporty og kompakt, gjenopptar den nye Monster de stilistiske trekkene som alltid har kjennetegnet den nakne sykkelen: frontlykten omgitt av ‘skuldrene’ på tanken, enkeltsetet for fører og passasjer, og den korte, lette bakenden.
Ducati DesertX
Fire år etter presentasjonen av DesertX, den første moderne Ducati med 21″ forhjul, bringer den Bologna-baserte produsenten også en forhåndsvisning av den nye modellen til EICMA, som vil være tilgjengelig fra mai 2026. En motorsykkel med nytt design, født ut av ønsket om å møte motorsyklistenes behov takket være tekniske valg som forbedrer dens off-road-kapasitet samtidig som den beholder gleden ved å kjøre på asfalt.
DesertX 2026 er lettere, med en vekt uten drivstoff på 206 kg (ubekreftet), takket være den tekniske plattformen basert på den nye V2 IVT-motoren, som gjør den mer allsidig og kraftfull, både på og av veien. Den maksimale effekten av den nye DesertX er 110 hk ved 9 000 rpm, og dreiemomentet er 92 Nm ved 7000 omdreininger.
Alle detaljer om den nye DesertX vil bli avslørt i februar 2026. Sykkelen vil komme i europeiske forhandlere i mai. Distribusjonen vil utvides til det nordamerikanske markedet i juni, og deretter til Japan og Australia i august.

Ducati Desmo250 MX og Desmo450 Enduro
EICMA 2025 vil også se presentasjonen av to verdenspremierer for 2026 fra Ducatis spesialiserte off-road-serie: den nye Desmo250 MX og Desmo450 Enduro, som vil være tilgjengelig fra juli neste år gjennom Ducati Offroad-nettverket. På fjorårets EICMA kunne entusiaster beundre Desmo450, vinneren av den italienske MX1 Prestige med Alessandro Lupino, det første kapitlet i en sportslig opplevelse beriket av dette årets MXGP-VM og som vil utvides ytterligere med den annonserte debuten i 2026 AMA Supercross.
Ducati Panigale V2
Ducatis modellutvalg for 2026 inkluderer også to versjoner av Panigale V2 dedikert til Marc Márquez og Francesco Bagnaia, samt nye, attraktive fargevalg på Panigale og Streetfighter V4 og V2.
Utstillingen ville ikke vært komplett uten DesmosediciGP, vinneren av 2025 Riders’ Title med Marc Márquez, som kulminasjonen av en sensasjonell sesong hvor Ducati også vant produsent- og lagstitler. Ved siden av sto Panigale V4 R, som ble runner-up i verdensmesterskapet med Nicolò Bulega, et symbol på en spennende sesong som ga Ducati sin 21. Superbike-produsenttittel. Også ved siden av sto Desmo450 MX, Tony Cairoli endte blant de ti beste med i 2025 Motocross of Nations.
Ducati Hypermotard V2
Tjue år etter EICMA 2005, hvor Ducati presenterte prototypen av Hypermotard 1100, skriver Borgo Panigale-produsenten et nytt kapittel i historien om ‘Hyper’ med den nye Hypermotard V2 og V2 SP. Den fjerde generasjonen av Hypermotard er en fullstendig redesignet motorsykkel som viderefører arven etter en legendarisk modell og projiserer den inn i fremtiden takket være en helt ny teknisk plattform og et design som tolker og innoverer en linje som har skrevet historie.
Resultatet er en moderne, kompakt, essensiell motorsykkel som formidler letthet ved første øyekast. Med en vektreduksjon på 13 kg (14 kg for SP) sammenlignet med forrige 950, er den nye Hypermotard V2 mer smidig og responsiv enn noen gang. Samtidig er den også den kraftigste av Hypermotard-ene, takket være V2-motoren med 120 hk, variabel IVT-timing og maksimalt dreiemoment på 94 Nm, hvor 70 % er tilgjengelig ved 3 000 rpm, for utmerket akselerasjon ut av svingene.
Hypermotard V2 SP er enda mer dristig, takket være den store logoen som utvider seg til frontkåpen, i kontrast til de hvite forhjulene i støpt aluminium og racingdetaljene som karbonskjerm, gull Öhlins-fjæring og Brembo M50-bremsekalipere. I tillegg til sitt spesielle fargevalg, som refererer til de 20 årene siden fødselen av den første prototypen, har Hypermotard V2 SP også teknisk utstyr som tar Hyper’ens gøyfaktor enda lenger.

Ducati Panigale V2 MM93 og FB63
To mestere, to fargevalg, to unike motorsykler. Panigale V2 MM93 og FB63 feirer de to Ducati Lenovo Team-førerne 2025, Marc Márquez og Francesco ‘Pecco’ Bagnaia. To motorsykler produsert i en nummerert serie, spesialutstyrt med støpte hjul som reduserer vekt med 1,5 kg, Öhlins-styredempere, senkede clip-ons, styrekroneplate i ett stykke aluminium, grips som er inspirert av de offisielle MotoGP-bilene og racing-vinge.
Designet MM93 er den som Marc Márquez brukte under sin første test som offisiell Ducati-fører i Barcelona, mens FB63-designet gjenskaper det svarte og røde kamuflasjemønsteret på Bagnaia’s hjelm, hansker og støvler.
Panigale V4 S Corse og Streetfighter V4 S Corse: ånden av Desmosedici GP25 på veien
Ducati Centro Stile har viet to helt nye design til den nye Panigale og Streetfighter V4, inspirert av de offisielle Desmosedici-bilene som deltok i 2025 MotoGP-VM med Ducati Lenovo-teamet.
Bakgrunnsfargen er den tradisjonelle Ducati-røde, med en sidevisning krysset av et fluorescerende rødt «kurve» motiv, som forsterker koblingen til MotoGP og feirer Ducati sitt racing-ånd. De hvite nummerskivene har det ikoniske, stolpeformede nummer én.
Ellers er også Panigale V2 og Streetfighter V2 i Ducati Gul, ‘Giallo Ducati’-gult, tilbake på sportsmodellene fra Borgo Panigale. Først introdusert tidlig på 1970-tallet, nådde gult sitt høydepunkt på 1990-tallet, takket være bruk i konkurranser og på legendariske produksjonsmodeller. Nylig har også offisielle MotoGP- og WorldSBK-lag brukt gult i noen Grand Prix-løp i sesongen 2024. For 2026 er Giallo Ducati også tilbake på produksjonsmodellene, sammen med den tradisjonelle røde fargen på Panigale V2 og Streetfighter V2.
Kit Scrambler Retro Stripe og Old Skool Checkerboard
Innen Scrambler-sortimentet presenterer Ducati to estetiske kits for de som ønsker å gjøre sin Icon enda mer unik. Retro Stripe-kitet er en hyllest til 1970-tallet, epoken som ga liv til grafikk basert på enkle, men dynamiske linjer. Old Skool Checkerboard er derimot et racinginspirert kit med grafikk som er inspirert av sjakkbrettet – checkerboard – et symbol på frihet, fart og rebelsk ånd.
Besøkende på EICMA vil kunne oppleve Ducati-lidenskapen takket være arrangementene som vil prege uken. Ducati-førere og venner vil møte fans på standen. Torsdag 6. november blir Álvaro Bautista den første stjernen under Meet & Greet; de påfølgende dagene vil det være Desmo250 MX- og Desmo450 MX-førere. Ni-ganger italiensk mester Alessandro Lupino møter publikum fredag 7. november fra kl. 11:30 til 12:00 og lørdag 8. november fra kl. 15:30 til 16:00, sammen med ni-ganger verdensmester Tony Cairoli, som også vil returnere til standen søndag 9. november kl. 14:00.
Også lørdag 8. november vil den nye italienske produksjonsbike-mesteren og tre-ganger italiensk SuperSport-mester Davide Stirpe hilse på Ducatisti (kl. 14:30 – 15:00). Til slutt vil Kevin Vandi, Supermotard-fører og en av stjernene i Hypermotard V2-lanseringsvideoen, berike dagene lørdag kl. 11:30 og søndag kl. 12:30.
Lørdag og søndag vil Ducati Desmo450 MX være stjernen i Champions Charity Race i MotoLive-området, en knockout-konkurranse med fart og off-road-mestere fra nåtiden og fortiden. Francesco Cecchini, seks ganger Flat Track-verdensmester, skal kjøre en Desmo450 MX i Dirt Track-konfigurasjon, lik de som brukes av Marc Márquez og Pecco Bagnaia i sine treningsøkter. De to løpene vil finne sted lørdag 8. november fra kl. 11:00 til 14:00 og søndag 9. november fra kl. 10:00 til 12:00.
Med andre ord er det nok å oppleve og å foreta seg for alle Ducati fans på EICMA 2025.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no